آموزش شناسایی تروجان از پسوند فایل

آموزش شناسایی تروجان از پسوند فایل

آموزش شناسایی تروجان از پسوند فایل

اینجا مطلب کوتاهی در رابطه با تروجان ها و نحوه ی تشخیص آن ها قرار می دهیم که امیدواریم به درد دوستان و همراهان عزیز فیکت قرار بگیره .

تروجان چیست ؟

تروجان ها یک نوع از برنامه های مخرب هستند که به دلیل شباهت به اسب تروی در جنگ تروا به این نام ناگذاری شده است ، در جنگ تروی ارتش آشیل و آژاکس برای شکست و عبور از دیوار های قلعه ی تروی که در افسانه ها غیر قابل گذر و تخریب توصیف شده است . بواسطه ی راهنمایی یک جادوگر شروع به ساختن اسبی چوبین و بسیار بزرگ می کنند و ارتش خود را درون آن قرار می دهند و به صورت پیشکش به پادشاه تروی تحویل می دهند و ارتش مخفی شده داخل این اسب چوبی شابنه از داخل این پیشکش خارج شده و دروازه های قلعه را باز کرده و این مقاومت را می شکند .

فکر کنم به ذهنتان رسید که تروجان چیست . بله درست فکر کردید . تروجان ها برنامه هایی به ظاهر مفید هستند که با برنامه های مخرب آلوده شده اند و پس از اجرا یا ورود به کامپیوتر شما اهداف مخربانه ی خود را دنبال می کنند.


در واقع فایلهای هک که با نرم افزارهای تروجان ساز ساخته می شوند، در قسمت پسوند دارای پسوندهایی مثل scr یا exe و… هستند. همانند فایلی به نام و پسوند mypic,jpg,scr,bat,pif,bmb باشد این موضوع نشان دهنده آن است که فایل فرستاده شده یکی از انواع فایل های ساخته شده توسط نرم افزارهای مخرب است که برای بدست اوردن پسورد شما می باشد.

بنابراین همواره نوع پسوند فایلهای دریافتی را زیر نظر داشته باشید و بدانید که از این طریق و قبل از هر چیز (حتی قبل از استفاده از نرم افزارهای ضد هک و ضد ویروس) می توانید تا حد زیادی از کیفیت نوع و چگونگی عملکرد و ماهیت یک فایل اطلاع حاصل کنید.

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف