مقاله ای کامل درباره روت کردن

مقاله ای کامل درباره روت کردن

مقاله ای کامل درباره روت کردن و اینکه روت چیست؟

روت چیست؟


روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است. حال آن‌که با روت کردن می‌توانید هر تغییری که دلتان خواست در گوشی بدهید. روت کردن گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کند (هر چند که می‌توانید دستگاه را مجدداً آنروت کنید) و کمی ریسک هم دربر دارد اما اگر طبق راهنماها عمل کنید هیچ‌گاه به مشکلی بر نخواهید خورد. پس آیا روت کردن ارزش کمی ریسک را دارد؟ به نظر ما بله.


مضرات روت کردن:


1-از بین رفتن گارانتی دستگاه: دستگاهی که روت شده باشد شامل خدمات گارانتی نمیشود ولی امکان آنروت هست زمانی که نیاز به استفاده از خدمات گارانتی کردید آنروت کنید یا رام رسمی روی دیوایس فلش کنید با این ترفند که خالی از ریسک نیست میتوانید هم روت کنید هم از گارانتی استفاده کنید.

2-مشکلات امنیتی: بدلیل دسترسی آزاد برنامه ها و باطل شدن ظمانت نامه گوشی هر نوع برنامه هکری و جاسوسی و رات میتونه کار خودشو به راحتی انجام بده ،برای مثال رات جدیدی که تولید شده توی گوشی هایی که روت هستن حتی میتونه به صورت آنلاین از دوربین گوشیتون فیلم بگیره و برای هکر بفرسته بدون اینکه متوجه بشید.

3-داغ کردن گوشی و خالی شدن سریع شارژ باطری گوشی به دلیل استفاده مداوم از CPU و ریشه گیری.

5-هنگ کردن گوشی.

6-اگر در زمان روت کردن گوشیتون ناگهانی خاموش بشه سبب سوختن گوشی میشه و باید برید گوشیتونو فلش کنید.


فواید روت کردن:

1-جهت استفاده از اپلیکیشنهایی که برای کارایی نیاز به دسترسی به فایلهای سیستمی (Root) دارند نظیر برنامه های محبوبی چون Titanium Backup, Root Explorer، هک وای فای و …


2-حذف اپلیکیشنهای اضافه از پیش نصب شده: احتمالا روی دیوایس شما تعداد زیادی برنامه از قبل نصب شده وجود دارد که اصلا هم بکارتان نمیاید و قابل پاک شدن هم نیستن پس از روت کردن گوشی یا تبلت اندرویدی خود با کمک برنامه هایی نظیر Root Uninstaller یا Titanium Backup قادر به حذف آنها هستید.

3-نصب کاستوم رام ها: همانظور که میدانید سیستم عامل اندروید اوپن سورس است و امکان توسعه آن برای همه وجود دارد. برخی از توسعه دهندگان با دریافت سورس رام ها اقدام به تغییراتی برای بهبود آنها میکنند که به آن کاستوم رام میگویند در این میان رامهای کاستوم CyanogenMod محبوبت خاصی حتی فراتر از رام های اورجینال دارد که برای نصب آن نیاز به روت بودن دیوایس اندرویدی است.

4-استفاده از نرم افزارهایی جهت افزایش حافظه داخلی و رم گوشی و تبلت.

 

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف