ذهن خود را از روشهای مختلف معامله گری پاک کنید

اصلاح و انتخاب بهترین راه معامله سهام می تواند سودآوری شما را متحول کند

این مقاله را برای کسانی می نویسم که برای معامله گری خود هنوز به یک سیستم جامع سود ده نرسیده اند پس اگر سیستم خوبی دارید و از آن سود میبرید لازم به خواندن ادامه مطلب ندارید.

ادامه راه نادرست !

آیا تا به حال کمی مکث کرده اید و به این فکر کرده اید که ممکن است هر آنچه که تا به حال در مورد معامله گری یاد گرفته اید اشتباه باشد؟ بیشتر مردم از کسب دانش احساس خوبی دارند ولی اگر آن دانش غلط باشد و شما اصرار به ادامه آن داشته باشید چه؟

انیشتن یک تعریف زیبا از دیوانگی دارد که بسیار هم معروف است: دیوانگی انجام دوباره و دوباره کاری و انتظار نتایج متفاوت داشتن است. شما هم اگر تا به حال در بازارهای مالی موفق نبوده اید آیا وقت آن نرسیده که روش خود را تغییر دهید؟

اصلاح و انتخاب بهترین راه معامله سهام

شخم زدن ذهن !

برای اینکه راه درست انجام دادن کاری را به طور صحیح یاد بگیریم و واقعا در آن کار استاد شویم باید آنچه را که قبلا در مورد آن فکر می کردیم را کنار بگذاریم. باید متدها و سیستم هایی را که قبلا امتحان کرده ایم که البته مفید هم نبوده را کنار بگذاریم.

این به این معنا است که باید به طور خود آگاهانه سعی کنید تا ایده ها و روشهایی تا به حال در مورد معامله گری یادگرفته اید را از ذهن خود پاک کنید. اگر این کار را نکنید ایده ها و روش های قبلی را با سیستم ها و روشهای مفیدی که جدیدا یاد می گیریم را مخلوط خواهید.

کرد و در نهایت یک متد دوگانه یا چندگانه در معامله گری خواهید داشت که به نظر من بسیار مخرب خواهد بود.

متدهای مختلف معامله گری را با هم ترکیب نکنید !

آیا روش معاملاتی شما به مانند دانشگاهی کامل از روشها و متدهای مختف به نظر میرسد؟ بگذارید شما را آسوده کنم، معامله گری ساده تر این حرف هاست شما باید بتوانید سیستم معاملاتی خود را برای یک کودک ده ساله توضیح دهید اگر او را کاملا گیج کنید بدانید که روش شما مناسب نیست.

رویکرد شما برای ورود و خروج از بازار باید آنقدر ساده باشد که برای یک غیر تریدر هم قابل فهم باشد. اجداد ما بسیار راحت معامله می کردند و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه یه عده ادم کت وشلوار اتوکشیده با کروات به نام تکنیکالیست وارد این داستان شدند و همه چیز را خراب کردند )البته امید وارم به تکنیکالیست ها بر نخوره خیلی جدی نگفتم, برای پیگیری کامل این موضوع خواندن کتاب تئوری چایوس ترجمه استاد پشوتن که در سایت ما یعنی ۴۲ اف ایکس دات آی آر در قسمت آرشیو هست بسیار راه گشاست.

البته از یاد نبرید شما موقعی به این درک خواهید رسید که بازار ساده است که سالها معامله گری کرده باشید در غیر اینصورت رسیدن به این ذهنیت راحت نخواهد بود.

یکی از دلایلی که درصد بالایی از معامله گران در دراز مدت شکست می خورند همین سخت و پیچیده کردن بیش از حد معامله گری است. خود شما حتما تا به حال ترکیب متدهای مختلف معامله گری را داشته اید و واقعا اعتقاد داشتید که هرچه استراتژی بیشتری یاد بگیرید موفق تر خواهید بود. اما حتما فهمیده اید که خلق یک روش چند گانه برای معامله گری شما را به جایی نخواهد رساند.

ایمان و امید خود را بالا ببرید .

وقتی شروع به یادگیری یک متد و سیستم معامله گری جدید می کنید باید ایمان و امید را برای یادگیری آن در خود افرایش دهید و به آن کاملا اعتماد کنید یا که اصلا آنرا یاد نگیرید.اگر متد برای شما جواب نداد ناامید نشوید و به دنبال متدهای جدید باشید و به خالق آن متد اهانت نکنید و تلاش او را نادیده نگیرید این نه برای شما نه برای او عادلانه نیست.

وقتی یک استراتژی را یاد می گیرید و در آن تجربه کسب می کنید سعی کنید به آن پایبند باشید و با چند سیگنال غلط آنرا با عصبانیت دور نیندازید چون سیستم ها برای هر شخصی نیاز به کمی بومی سازی دارند چون ممکن است با شخصیت معامله گری شما کمی متناقض باشند.

اما بعد از اینکه به این نتیجه رسیدید که این سیستم برای شما مناسب نیست آنرا با قاطعیت از ذهن خود پاک کنید و اصلا به وقت و انرژی ایی که برای یادگیری آن سپری کرده اید فکر نکنید چون این کاملا مخرب است هم از لحاظ مالی هم از لحاظ روحی .

روشن شدن چراغ خاموش !

البته اینجا باید یک نوید به شما بدهم شاید شما با چند سیستم معاملاتی به ظاهر ناموفق دست و پنجه نرم کرده اید و بعد به این نتیجه رسیده اید که برای شما مناسب نیستند ولی قطعا آنها در ذهن ناخودآگاه شما چند کلید جا گذاشته اند که ممکن است قفلهای زیادی را برای شما باز کنند، در اصل چراغی خاموش را در ذهن کنجکاور معامله گر روشن کرده اند و این شما را به سمت ساخت سیستم شخصی هدایت میکند سیستمی که خود خالق آن هستید. در آینده حتما مطلبی خواهم نوشت در مورد ارکان ساخت سیستم در بازارهای مالی که این مقاله مقدمه خوبی بود برای این موضوع. با آرزوی موفقت برای شما .

اصلاح و انتخاب بهترین راه معامله سهام

برای مشاهده ی کتاب در زمینه ی بورس و سهام بر روی همین متن کلیک نمایید .

برای مشاهده ی نرم افزار های مورد نیاز برای موفقیت در بازار سرمایه روی این متن کلیک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف