باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت هفتم )

باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت هفتم )


تبدیل آگاهی به عمل


مردی در جاده ایی در حال رانندگی بود زنی را دید که زیر نور چراغ برق دنبال چیزی می گردد. پرسید دنبال چیزی می گردید ؟ زن گفت دنبال کلیدهایم می گردم و با هم مشغول گشتن شدند. پس از کمی مرد پرسید فکر می کنید کجا آنرا انداخته اید؟ زن گفت در یک کیلومتری اینجا… مرد پرسید چرا اینجا دنبالش می گردید زن گفت:


چون اینجا هم برایم روشن تر است وهم آشناتر؛ در مراحل باجگیری ما «می پذیریم»، «عذرخواهی» می کنیم و«تسلیم» می شویم. اگر به واکنش هایی بیاویزیم که عادت کر ده ایم هرگز نمی توانیم به کلید هایی که در یک کیلومتری ما است دست یابیم، این قانون باید شکسته شود. وآگاهی های ما بدون شکستن این قانو ن مشگلی را حل نمی کند باید تغیر کنید، و از این نترسیم که ممکن است جنبه های خوب را هم همراه جنبه های بد از دست بدهیم. باید شکیبا باشید تغیر رفتار هم به زمان نیاز دارد و هم به تمرین وتکرار. باید واکنش های کاملا متفاوت ومهارت های جدید ارتباطی را یاد بگیریم.


باید قدم به قدم به جلو برویم وبخش اعظم این تغیر به عهده ی شماست. تا جایی ادامه دهید که احساس راحتی کنید. اولین قدم بستن قراردی با خود وتکرار یک جملۀ قدرتمند به مدت یک هفته است قرار داد زیر را در دفتری بنویسید و هر روز با صدای بلند بخوانید و جمله ایی مثل«من تحملش را دارم» را هر روز ده بار تکرار کنید این کار حداکثر 15 دقیقه وقت می گیرد و هرجایی می توانید انجام دهید قرار داد با خودم.


من، خودم را فرد بالغی می دانم که قادر به تصمیم گیری است وحق انتخاب دارد ومتعهد می شوم فعالانه در بیرون راندن باجگیر از زندگیم تلاش کنم. برای رسیدن به این هدف قول می دهم:


1- دیگر به ترس وتعهد وگناه اجازه ندهم در تصمیم گیری هایم موئثر واقع شوند.
2- راهکارهای این کتاب را بیاموزم ودر زندگیم به کار ببندم.
3- اگر شکست بخورم و به الگوی قدیمی پناه ببرم، این ها را بهانه ای برای متوقف ساختن تلاش هایم قرار ندهم. می دانم که شکست روشی برای یادگیری است.
4- در طول این مدت به خوبی از خودم مراقبت کنم». «نسبت به خودم قدر دان وسپاسگزار باشم، زیرا قدم های مثبتی که برداشته ام هر چقدرکوچک.

باجگیر عاطفی، دکتر سوزان فور وارد

 

برای مشاهده ی سایر قسمت های مربوط به این مطلب روی همین متن کلیک نمایید .

باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت هفتم ) ، دکتر سوزان فور وارد

توصیه می شود قسمت های قبلی مربوط به این نوشته را نیز مطالعه نمایید و در زندگی از این آموزش ها بهره ببرید تا هدف سوء استفاده افراد فرصت طلب و بی رحم و بی احساس قرار نگیرید و به طوری با دیگران در ارتباط باشید که در ضعف قرار نگیرید . چون هر رابطه ای بیش از یک طرف دارد و در ارتباط با دیگران نباید نقطه ضعفی از شما مشاهده شود .

 

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف