باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت ششم )

باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت ششم )


گاهی مجبور می شویم در مقابل فشارهای باجگیر تسلیم شویم. لزومی ندارد بعد از هر باجگیری خودمان را سرزنش کنیم گاهی تسلیم شدن چندان اهمیت ندارد اما افتادن در دام الگوی تسلیم شدن در مقابل مسائلی که به نفع ما نیستند اندک اندک بر حرمت نفس ما اثر خواهد گذاشت زمانی که چیزی را برخلاف میل وخواسته هایمان می پذیریم جنگی درونی میان شرافت ما و فشار های باجگیر در می گیرد که انرژی عاطفی و ذهنی زیادی مصرف می کنیم وهر چقدر دچار شک وتردیدباشیم آن ندای درونی حقابق را بما خواهد گفت که ما را طرف عقل ودریایت هدایت می کند.


باجگیری عاطفی به سلامت جسمانی ما نیز تاثیر می گذارد وخشم ودر ماندگی عواملی هستند که ما را بسوی افسردگی واضطراب وسر دردهای مزمن سوق می دهد گاهی حتی بدون دانستن منشاء ودلیل درد بخشی از وجود ما دچار درد های نا شناخته می شود وگاهی ممکن است برای اجتناب از عدم تائید باجگیر وآرام ساختن او ما حتی به عزیزانمان هم نارو بزنیم. باجگیر ی عاطفی حتی احساس امنیت را از رابطه ی ما می گیرد ترس از این که احساسات ما مورد تهدید قرار بگیرد باعث می شود به کسی اعتماد نکنیم در آن صورت است که یک رابطه ی پوشالی وخالی از اعتماد خواهیم داشت وصمیمیت از بین می رود گاهی متوسل به سکوت می شویم وزیر نقاب سکوت درونی پرتنش خواهیم داشت وحتی از بیان عشق ومحبتمان به عزیزانمان نیز امتناع خواهیم کرد مگر آنکه بخواهیم باجگیر را خوشحال کنیم.



در آینده به شما خواهیم گفت چگونه می توان از این آگاهی هایی که بدست آوردید شرافت خود به سرعت احیاء کنید ورابطه ی خود با باجگیر بهبود بخشید.


باجگیری عاطفی، دکترسوزان فوروارد

 

برای مشاهده ی سایر قسمت های مربوط به این مطلب روی همین متن کلیک نمایید .

باجگیری عاطفی چیست؟ ( قسمت ششم ) ، دکتر سوزان فور وارد

توصیه می شود قسمت های قبلی مربوط به این نوشته را نیز مطالعه نمایید و در زندگی از این آموزش ها بهره ببرید تا هدف سوء استفاده افراد فرصت طلب و بی رحم و بی احساس قرار نگیرید و به طوری با دیگران در ارتباط باشید که در ضعف قرار نگیرید . چون هر رابطه ای بیش از یک طرف دارد و در ارتباط با دیگران نباید نقطه ضعفی از شما مشاهده شود .

 

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف