باجگیری عاطفی چیست؟ (قسمت سوم )

باجگیری عاطفی چیست؟ (قسمت سوم )

برای رهایی از دام باجگیرها لازم است قدری دنیای درون آنها را بررسی کنیم.
چرا برای باجگیر برنده شدن این همه مهم است؟
چرا خواسته هایش اینقدر برایش مهم است که حاضر است ما را نادیده بگیرد؟

جگیری عاطفی چیست؟ (قسمت سوم )

باجگیری عاطفی چیست؟ (قسمت سوم )


او به شدت ترس از محرومیت دارد فکر می کند اگر بسرعت وارد عمل نشود محرومیت جانشین امنیت می شود. و باور دارد هرگز فرصت مناسبی بدست نخواهد آورد مگر اینکه بشدت عمل کند، این باور تمام باجگیر ها است.


این افراد از کودکی با زوال و محرومیت بزرگ شده اند واینک احساس ترد شدگی می کنند یا کودک پر توقع بوده و حالا بزرگسال پر توقع است. آنها از نقطه ضعف های ما استفاده کرده مه غلیظی از احساس گناه؛ حس مسئولیت وترس در اطراف ما ایجاد می کنند تا برما مسلط باشند. بعضی از آنها هر چه داشته باشند باز کم است زیرا هرگز فرصت نیافته اند به کفایت خود با رویا رویی مشکلات اعتماد به نفس کافی را کسب کنند.

و به محض روبرو شدن با اولین محرومیت ترس ووحشت آنها را فرا می گیرد این افراد کسانی هستند که والدین آنها تمام آن چیزی که خواسته ی آنها بوده در اختیارشان فرار داده اند.آنها به امیال و خواسته های خود تمرکز دارند وکمترین توجهی به نیاز ما ندارند.

آنها ما را آدمهای بد و خودشان را خوب می دانند و می خواهند از ما آدمهای خوبی بسازند، آنها هرگز فکر نمی کنند که ما را تنبیه می کنند و برایشان مهم نیست، بعد چه اتفاقی می افتد مهم کسب پیروزی اکنون است تنبیه کنندگان کار خود را دادن نظم به امور می دانند وخود را قربانی تصور می کنند. بدترین آنها کسانی هستند که شخص مهمی را از دست داده باشند خشونت وتهدید به آنها قدرت می دهذ که به ترسهایشان غلبه کنند.

آنها انسان های هراسانی هستند که باعث می شوند همه از اطراف آنها گریزان باشند ودر نهایت همان چیزی اتفاق می افتد که از آن می ترسند اینکه فکر کنید تمام خشونت وتهدید باج گیر علیه شماست اشتباه است. تمام این ها از نا امنی درون سر چشمه می گیرد که ریشه در گذشته دارد نه زمان حال و به نیاز های درونی اوبرمی گردد اما این به آن معنی نیست که ما نقش مؤثری نداریم. در هر حال بدون تسلیم و زضای ما باجگیری صورت نمی گیرد… در آینده به عوامل درونی خودمان که این اجازه را به باجگیر می دهد می پر دازیم.

برگرفته از کتاب، باجگیری عاطفی، دکتر سوزان فور وارد

 

برای مشاهده ی سایر قسمت های مربوط به این مطلب روی همین متن کلیک نمایید .

باجگیری عاطفی چیست؟  ، دکتر سوزان فور وارد

توصیه می شود قسمت های قبلی مربوط به این نوشته را نیز مطالعه نمایید و در زندگی از این آموزش ها بهره ببرید تا هدف سوء استفاده افراد فرصت طلب و بی رحم و بی احساس قرار نگیرید و به طوری با دیگران در ارتباط باشید که در ضعف قرار نگیرید . چون هر رابطه ای بیش از یک طرف دارد و در ارتباط با دیگران نباید نقطه ضعفی از شما مشاهده شود .

 

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف