آشنایی با انواع ویروس های اندرویدی

آشنایی با انواع ویروس های اندرویدی:

 

آشنایی با انواع ویروس های اندرویدی

 

هشت نوع ویروس اندرویدی داریم که در اینجا به معرفی مختصر آن ها می پردازیم


1) Fontal.A


این ویروس را که می توان در گروه تروجان ها قرار داد روی گوشی هایی که از سیستم عامل Symbian سری 60 استفاده می کند قرار می گیرد و مانع آغاز به کار گوشی می شود، این تروجان را صاحب گوشی تلفن همراه روی گوشی خود Download می کند و از طریق منابع ارتباطی و بلوتوث wifi  و…وارد نمی شود ـ در صورت آلوده شدن گوشی شما به این تروجان تا برطرف شدن مشکل گوشی، گوشی خود را خاموش نکنید زیرا احتمال روشن شدن آن وجود ندارد و به خواب ابدی فرو خواهد رفت.

2) doom boot.A


این تراوای جدید در صورت از بین نرفتن در یک ساعت اولیه فعالیت سبب از بین رفتن داده های شما خواهد شد. با طراحی کرمی در این تراوا انبوهی از پیام ها توسط MMS از سوی گوشی آلوده ارسال می شود که صاحب گوشی نیز خود در جریان این ارسال ها نخواهد بود.

3) mabir.A


این ویروس اطلاعات SMS و MMS گوشی را مورد سرقت قرار می دهد.

4) cabir


این ویروس که جزو اولین ویروس هایی است که روی گوشی های تلفن همراه که تحت سیستم عامل symbian قرار داشتند، می نشست. این ویروس از طریق بلوتوث به دستگاه های نزدیک که توسط گوشی های تلفن همراه قابل شناسایی است ارسال می شود که در اثر فعالیت زیاد شارژ باطری گوشی بسیار زود تمام می شود.

5) commwarrior


این ویروس که پس از واردشدن در گوشی ادعا می کند که یک برنامه مهم با به روزرسانی امنیتی سیستم عامل symbian است پیام های MMS آلوده ای را به لیست دفتر تلفن گوشی ارسال می کند و سبب خواهد شد که سایر گوشی ها آلوده شده و به علاوه در پایان ماه هزینه هنگفتی برای ارسال MMS از سوی اپراتور مربوطه درخواست شود.

6) skulls


اگر آیکون های گوشی شما به تصویری از یک جمجمه و دو استخوان جایگزین شده بود و در گوشی شما نیز اختلالی صورت گرفته بود مطمئن باشید که شما قربانی این ویروس شده اید.

7) derver


این ویروس که پس از قرار گرفتن در گوشی آنتی ویروس kaspersky را از کار می اندازد مخصوص گوشی هایی است که دارای سیستم عامل symbian هستند، جالب است بدانید که نام فایل این ویروس Antivirus است.

8) fontal


این ویروس سبب قفل شدن گوشی شما خواهد شد و اجازه هیچ گونه عملیاتی را به شما نمی دهد.

 

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف