محافظت از حساب بانکی در برابر هک

محافظت از حساب بانکی در برابر هک :

چگونه خود را در مقابل هک و دزدی اطلاعات از کارت عابر بانک محافظت کنیم؟ (آموزش داشتن کارت بانکی ایمن و در امان ماندن از کلاه برداری های اینترنتی )

در زندگی دیجیتالی امروزه به جای سرقت فیزیکی پول این شماره کارت اعتباری شما است که هک میشود و جعل اطلاعات کارت اعتباری و دزدی اطلاعات از آن به صورت آنلاین اتفاق می افتد.

این کار چگونه رخ میدهد؟

چگونه یک سارق شماره کارت بانکی شما را به سرقت می برد؟

چرا سیستم های تایید این مشکلات را برطرف نمی کنند؟

و چه کاری می توانیم انجام دهیم تا کارت هایمان را امن نگه داریم؟

بیایید نگاهی به تقلب در کارت های اعتباری و نحوه محافظت از خودمان بیندازیم.

روش های مقابله با هک کارت ها بانکی و سرقت اطلاعات آن

How Credit Card Fraud Works, And How To Stay Safe

کارت اعتباری بانکی یک کارت با اندازه استاندارد است که دارای یک شماره کارت ۱۶ رقمی (Card Number)، تاریخ انقضاء (Expire Date)، یک کد سه رقمی (CVV2) و عموماً نام حک شده مشتری بر آن می باشد که برای خرید های اینترنتی استفاده از این اطلاعات لازم است.

به علت افزایش مبادلات کم کم کارت های بانکی یا کارت های عابربانک جایگزین پول نقد شدند. در کارت های اعتباری یا همان Credit Card ها مشتری دارای حساب بانکی تأیید شده ی پشتیبان کارت خود می باشد.

دراین نوع کارت ها فرد اجازه برداشت و خرید از حساب خود، تا سقف اعتباری که از طرف بانک به او تخصیص داده شده است را دارد.

امروزه افرادی را می توان یافت که اطلاعات کارت بانکی دیگران را به سرقت می برند. ای افراد چگونه اطلاعات کارت بانکی را به سرقت می برند؟

از چه روش هایی استفاده می کنند؟

چگونه می توانیم خود را در مقابل این خطرات محافظت کنیم؟

اینها سوالاتی هستند که امروز در انزل وب به آنها پاسخ خواهیم داد.

هک کارت بانکی و روش های هک کردیت کارت

بدیهی است که اولین چیزی که برای هک کارت اعتباری اتفاق می افتد این است که فرد دیگری شماره کارت اعتباری شما را بدست آورده باشد.

فیشینگ که به معنای ماهیگری است، یک استراتژی قدیمی است که در آن فرد سارق از طریق تلفن، ایمیل، یا بعضی روش های دیگر با شما تماس می گیرد و معمولا خود را به عنوان کسی که کارت اعتباری را برای شما صادر کرده است معرفی می کند و با شما صحبت می کند تا اطلاعات کارت اعتباریتان را به او بدهید. شاید فکر کنید که شما می توانید بلافاصله این افراد را شناسایی کنید اما برخی از فیشرها واقعا در کاری که انجام می دهند وارد هستند.

این روش به روشی که چند سال پیش در هک تلفن بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت شبیه است.

مهندسان در استخدام سرویس جاسوسی بریتانیا، کد اصلی داده‌ های شرکت هلندی را رمزگشایی کرده و با این کار امکان دسترسی به مکالمات صوتی، مکتوب و دسترسی به ایمیل‌ های کاربران بر روی تلفن‌ های همراه‌ آنها را پیدا کردند.

یکی دیگر از روش هایی که سارقان می توانند شماره کارت اعتباری ۱۶ رقمی شما را بدست بیاورند از طریق نقض اطلاعات آنلاین است مانند Target، Home Depot، Playstation Network و لیست های دیگری که در چند سال اخیر از این مشکل رنج می برند.

شماره هایی که از این سایت ها به سرقت می روند در فروشگاه ها برای فروش قرار داده می شوند و مردم برای خرید آنلاین کارت های اعتباری سرقت رفته به این فروشگاه ها می روند.

برخلاف Brian Krebs، شماره کارت فروخته شده در Rescator که یکی از بزرگترین سایت های خرید کارت است به طور میانگین به قیمت ۲۷ دلار برای هر کارت به فروش می رسد.

این باعث می شود که سارقان در یک آن واحد صدها کارت را بخرند که ممکن است شماره کارت شما یکی از این کارت های فروش رفته باشد.

در ادامه ………..

این بار این کامپیوتر شماست که به سارقان کمک می کند که اطلاعات کارت اعتباری شما هک شود.

برنامه keylogger نوع دیگری از نرم افزارهای مخرب هستند که زمانی که بر روی سیستم شما نصب می شوند هر نوع کلیک و یا ضربه ای که بر روی صفحه کلید انجام می شود را ثبت می کند و در صورتی که شما در یک خرید آنلاین اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید این نرم افزار به راحتی اطلاعات شما را به سرقت می برند.

از آنجا که اکثر مردم برای محافظت خود از نرم افزارهای مخرب به اندازه کافی اطلاعات ندارند این روش یک تهدید جدی است.

با افزایش کارت های اعتباری بدون تماس، شناسه فرکانس رادیویی (RFID) به یک روش محبوب برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری تبدیل شده است،

در این روش فرد سارق یک دستگاه اسکن را در محدوده نزدیک به کارت اعتباری شما می گیرند و تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند به سرقت می برند. این روش مشابه skimming است که در آن سارق نیاز دارد که یک اسکنر فیزیکی داشته باشد تا اطلاعات کارت اعتباری شما را بخواند. که روشی که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است دستکاری عابر بانک ها است. قبلا در انزل وب به طور مفصل در مورد اسکیمر در پست ۴ روش خطرناک دزدی اطلاعات و کلاهبرداری در عابر بانک ها ( ATM ) صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید. البته قدیمی ترین روش ها نسبت به روش های بیان شده مانند سرقت کیف پول، افتادن کارت بانکی از کیف، جاگذاشتن کارت بانکی در دستگاه های خودپرداز، دزدی از کارت عابر بانک  و موارد دیگر می تواند کار را برای سارق راحت کند.

محافظت از حساب بانکی در برابر هک

نحوه سو استفاده از کارت های اعتباری هک شده شما

وقتی که یک سارق کارت اعتباری شما را در اختیار گرفته باشد سخت ترین قسمت کار را انجام داده است.

حالا موقع استفاده و یا فروش کارت اعتباری شما فرا رسیده است.

بانک ها می خواهند شما فکر کنید که معاملات کارت بانکی شما بسیار امن است اما اگر سری به فروشگاه بزنیم روشن می شود که هر کسی که کارت اعتباری شما را در اختیار داشته باشد می تواند در هر کجا که می خواهد از آن استفاده کند.

پرداخت با کارت های بدون تماس نیازی به پین یا امضا ندارند به طوری که برای سارقان مناسب هستند.

پرداخت های آنلاین نیازی به پین یا امضا یا اثر انگشت ندارند بنابراین خرید از آمازون با یک کارت اعتباری دزدیده شده خیلی آسان است.

همانطور که قبلا هم اشاره شد کارت های اعتباری سرقتی را می توان به صورت آنلاین فروخت. Rescator یکی از سایتهایی است که این اطلاعات را به فروش می رسانند.

چگونه خود را از هک شدن کارت عابر بانک  های اعتباری محافظت کنیم؟

همانطور که می بینید لیست بالا روش های مختلفی که کلاهبرداران می توانند اطلاعات کارت اعتباری شما را به سرقت ببرند آورده شده است ممکن است به نظر برسد که شما نمی توانید در مقابل این روش ها خودتان را محافظت کنید اما با پیروی از چند دستورالعمل ساده می توانید خودتان را از قربانی شدن نجات دهید.

اول از همه اطلاعات کارت اعتباری خود را در تلفن یا ایمیل خود ذخیره نکنید. اکثر شرکت های کارت اعتباری، بانک ها و فروشگاه ها اطلاعات کارت اعتباری شما را از طریق ایمیل درخواست نمی کنند، در صورتی که از طریق ایمیل اطلاعات کارت بانکی شما درخواست شود این می تواند نشانه واضحی از این باشد که شما مورد تهدید قرار گرفته اید. در صورتی که شما نیاز دارید اطلاعات کارت بانکی خود را در تلفن ذخیره کنید مطمن شوید که کسی در اطراف شما نیست.

.

دوم اینکه به اخبار امنیت آنلاین توجه کنید، اگر اطلاعات کارت بانکی شما توسط یک سایت هک شد با بانک خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که چه اتفاقی افتاده است و برای کارت جدید درخواست کنید. در صورتی که کارت های اعتباری شما خمیده شده است پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش تعمیر کارت های اعتباری و عابر بانک خم شده را مطالعه بفرمایید.

سوم اینکه اگر کارت شما مجهز به RFID است یک کیف پول مسدود کننده RFID را استفاده کنید تا کارت شما در هنگام جابه جایی محافظت شود. با مسدود کردن سیگنال های RFID، کیف پول مانع خواندن اطلاعات کارت بانکی شما توسط هر گونه دستگاهی می شود.

چهارم اینکه هر دستگاه اسکن کارت بانکی را بررسی کنید و مطمن شوید که دستکاری نشده است.

دستگاه های خودپرداز، ایستگاه های پرداخت پمپ بنزین، فروشگاه های کوچک و رستوران ها و بسیاری از مکان های دیگر می توانند توسط افراد متخصص مورد هدف قرار گیرند. اگر چیزی مشکوک به نظر می رسد، از روش دیگری برای پرداخت استفاده کنید.

در آخر صورتحساب های کارت اعتباری، اعلان های بانکی و گزارش های کارت اعتباری خود را به صورت منظم چک کنید.

شما می توانید یک گزارش عملکرد سالانه و یا ماهیانه دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم برای محافظت از کارت های اعتباری خود در مقابل آهنربا پست تاثیرات آهنربا بر روی کارت های اعتباری و روش های جلوگیری از آن را مطالعه بفرمایید.

محافظت از حساب بانکی در برابر هک

پیشنهاد می شود از سایر مطالب آموزنده و کمیاب موجود در سایت بهره ببرید تا بتوانید زندگی با کیفیت و با دانش بالاتری داشته باشید .

برای استفاده و مشاهده ی این مطالب می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

 

و برای انتقال به صفحه ی اصلی سایت بر روی همین متن کلیک نمایید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های مختلف